menu

Online sinds 2002 112 & P2000 live
Pager update: 19:47:43

Bekijk ook:
P2000 Nederland

Ambulance naar de voor in Een

Op woensdagochtend is de ambulance dienst direct met spoed ter plaatse gegaan. De 112 melding kwam rond 10:36 binnen in de meldkamer. Deze melding is verstuurt via het P2000 netwerk en doorgezet naar de Ambulancepost.

Op woensdagochtend rond 11:23 is er gevraagd om ambulanceversterking bij de ambulancepost. Hulpdiensten zijn onderweg.

Een valt onder de P2000 Haaglanden. De hulpdiensten in Een reageren onder meer op 112 meldingen die bij deze veiligheidsregio binnenkomen. 112 meldingen worden via het P2000 netwerk naar de juiste brandweer, ambulance en/of politie gestuurd.

Deze maand zijn er door ons 0 meldingen in Een gemeld.

Tijdlijn melding

112 Meldkamer - 14 april 2021

Melding komt bij meldkamer binnen.

Ambulance - 10:36:46

Meldkamer roept ambulance via P2000 netwerk op.

haarlemmermeer - 13:00

haarlemmermeer plaatst artikel: "The Style Outlets moest na 19 dagen al dicht en heropening is nog onduidelijk"

schiphol - 16:25

schiphol plaatst artikel: "Amsterdam betaalt mee aan fabriek voor duurzame vliegtuigbrandstof"

zutphen - 16:46

zutphen plaatst artikel: "Inbraak dierenweide Warnsveld: twee hamers gestolen, maar door gat in het hek ontsnapten de geiten"

zutphen - 17:12

zutphen plaatst artikel: ""

zutphen - 06:30

zutphen plaatst artikel: "Grijze container mogelijk in de ban, Zutphen kijkt naar mogelijkheid om restafval niet meer op te halen"

zutphen - 11:30

zutphen plaatst artikel: ""

schiphol - 13:19

schiphol plaatst artikel: "Vliegverbod Zuid-Amerika verlengd, maar waarom toch nog vluchten naar Schiphol?"

Relevante nieuwsberichten

Grijze container mogelijk in de ban, Zutphen kijkt naar mogelijkheid om restafval niet meer op te halen

Je volle vuilniszak zelf wegbrengen naar een ondergrondse container in de buurt; dit zou voor inwoners van Zutphen zomaar de nieuwe manier kunnen zijn om van je afval af te komen. De gemeente Zutphen kijkt naar de mogelijkheid om de grijze container weg te halen. Het moet ervoor zorgen dat inwoners hun afval nog beter gaan scheiden.

De tijd van afwachten over de toekomst van het ziekenhuis in Zutphen is voorbij. Het is tijd voor actie, vindt Jasper Bloem. De fractievoorzitter van PvdA Zutphen begint een online petitie. Samen met alle andere politieke partijen uit zowel Zutphen als omliggende gemeenten springt hij daarmee in de bres voor een volwaardig ziekenhuis in Zutphen.

The Style Outlets moest na 19 dagen al dicht en heropening is nog onduidelijk

The Style Outlets in Halfweg opende op 26 november vorig jaar de deuren, maar kon na 19 dagen alweer sluiten. De huidige lockdown gooide roet in het eten. De voorgenomen heropening op 21 april die het kabinet in de plannen had staan is van tafel. Nu noemt het kabinet 28 april als nieuwe datum, tenminste als de coronacijfers het toelaten. De datum is nog onzeker, maar wanneer het zover is, heeft centermanager van de Style Outlets, Marcel Herben, vertrouwen in een goede heropening. The Style Outlets opende te midden van de coronacrisis de deuren. Een bizarre situatie noemt centermanager van The Style Outlets, Marcel Herben, het. "Op 26 november mochten we de deuren openen en na 19 dagen waren we weer dicht. Een hele vervelende situatie. Maar ik ben wel positief. Die eerste dagen waren we wel succesvol." Toen in november het shoppen weer beperkt toegestaan was, mochten er 2.000 bezoekers tegelijkertijd binnen zijn. "Maar dat is met restricties, zonder kunnen er makkelijk 4.000 of 5.000 man in." Run Als de coronacrisis voorbij is, verwacht Herben geen stormloop op de outlet. "Ik verwacht geen run. Het zal gefaseerd gaan. Ik denk dat mensen bewuster zullen omgaan met hun bezoek." Maar merkendeskundige Paul Moers vindt dat de winkelier zich wel op een run moet voorbereiden. Volgens hem wil de consument, als het weer kan, een inhaalslag maken. "Als de coronacrisis voorbij is dan gaat het winkelen weer fors aantrekken. Dan gaan we als jonge koeien de weilanden in." Tegelijkertijd moet de winkelier zich ervan bewust zijn dat online gigantisch gegroeid is. Dat komt doordat er een verschuiving van off- naar online is geweest, een gevolg van de coronacrisis nu de winkels al maandenlang dicht zijn. "Online is voor eeuwig in het geheugen gegrift. Iedereen ziet het gemak ervan. En als winkelier weet je dat je keihard moet knokken tegen online. En dat doen ze nu nog maar heel matig." Volgens de merkenexpert moeten de winkeliers inzetten op de beleving. "Winkels gaan van een logistieke naar een inspiratieve functie. Zet in op geur, kleur, geluid. Winkels als de Bijenkorf of Rituals die snappen wat beleving is." Leegstand Waar de binnensteden in de toekomst volgens de merkenspecialist met leegstand te maken krijgen, geldt dat niet voor de outlet. "Ondanks de pandemie hebben we vijf nieuwe merken voor de outlet kunnen aantrekken. Met de opening hadden we 75 procent van het centrum verhuurd, nu komt daar een paar procent bij." Volgens de centermanager zijn er nog wat units die ze kunnen verhuren, maar die zijn al gereserveerd voor nieuwe partijen waarmee ze in gesprek zijn.  "Dat is een verschil met de winkels in de binnenstad. In onze outlet heb je alle mooie merken bij elkaar." De winkels in de binnensteden maken zich wat meer zorgen over hun voortbestaan, mede door de nieuwe outlet. "Een outlet heeft gevolgen voor de binnenstad. Het trekt mensen aan die op koopjes uit zijn. De vraag is dus of je daar wel zo blij mee moet zijn", vertelt merkenexpert Moers. Ondersteuning De winkeliers in de outlet hebben het nu ook niet makkelijk. Het shoppen op afspraak levert hen te weinig op. "Dat gaat een winkel niet overeind houden", zegt de merkenexpert. De centermanager van de outlet vindt ook dat het te weinig opbrengt. Volgens hem levert het ongeveer 15 procent op van de omzet die ze normaal gesproken zouden kunnen behalen.  Een reden voor Herben om de winkeliers in het centrum te ondersteunen. Om te voorkomen dat merken zich uit The Style Outlets moeten terugtrekken, krijgen ze huurverlichting. Desondanks, ziet de centermanager de toekomst rooskleurig in. Hij is voorbereid op de periode na de coronacrisis en kijkt uit naar de heropening die volgens het plan van het kabinet op 28 april zal zijn. "We moeten nog wel wat werken aan onze naamsbekendheid, maar gezien de ligging en ook de vraag van de consument voor een outlet verwachten we dat we er vrij snel weer bovenop zijn. Dat is een lichtpuntje." 

Amsterdam betaalt mee aan fabriek voor duurzame vliegtuigbrandstof

De gemeente Amsterdam investeert 250.000 euro in een fabriek voor duurzame kerosine waarmee vliegtuigen op Schiphol kunnen worden getankt. De bouw van de fabriek moet in 2025 beginnen. Jaarlijks zal er 50.000 ton synthetische kerosine worden geproduceerd, een duurzaam mengsel van koolstofdioxide en waterstof. Door luchtvaartverslaggever Doron Sajet De duurzame kerosine is volgens de gemeente cruciaal om de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen kleiner te maken. De brandstof die nu nog in vliegtuigen wordt gepompt komt van fossiele bronnen, zoals aardolie. De fabriek komt te staan in het Amsterdamse havengebied bij een kerosinepijplijn die al naar Schiphol loopt. Eerste vlucht Vliegtuigen kunnen en mogen niet volledig getankt worden met synthetische kerosine, maar zover is het ook nog lang niet. In januari vloog er voor het eerst een vliegtuig van KLM met een beetje synthetische brandstof naar Madrid. De Boeing 737-800 werd met 500 liter duurzame kerosine gevuld, de rest van de tank werd gevuld met gewone kerosine. De fabriek in het Amsterdamse havengebied moet in 2027 klaar zijn.

Vliegverbod Zuid-Amerika verlengd, maar waarom toch nog vluchten naar Schiphol?

Demissionair minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur heeft het vliegverbod voor landen uit Midden- en Zuid-Amerika, en Zuid-Afrika opnieuw verlengd. Door het vliegverbod voor passagiersvluchten tot 1 mei op te rekken, hoopt het kabinet de verspreiding van gevaarlijke coronavarianten in Nederland af te remmen. Toch landen er dagelijks vliegtuigen -met passagiers- uit die gebieden op Schiphol. Hoe kan er dan sprake zijn van een vliegverbod? NH Nieuws zocht het uit. Door luchtvaartverslaggever Doron Sajet Ondanks het vliegverbod landen er vandaag negen passagiersvluchten uit Midden- en Zuid-Amerika, en Zuid-Afrika op Schiphol. Bovendien komen er vijf vrachtvluchten aan uit Johannesburg, Sao Paolo, Bogota en Santiago. Veertien vluchten uit negen hoogrisicolanden op één dag, dat is toch geen vliegverbod? De Nederlandse overheid wil de verspreiding van alle mutaties van het coronavirus zoveel mogelijk beperken, maar zal de grenzen niet sluiten voor haar eigen bevolking. Daarom blijft het mogelijk voor passagiers met een Nederlands paspoort om vanuit de landen met een vliegverbod naar Schiphol te reizen. Ook voor medisch personeel, zeevarenden en de bemanning van de vliegtuigen geldt die uitzondering. Het vliegverbod geldt niet voor vrachtvluchten. Artikel gaat verder onder de foto. Zitten die vluchten dan ramvol met onverantwoordelijke toeristen die terugkeren naar Nederland? Mike Hofman, woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee, zegt dat de aantallen aan boord van vluchten vanuit hoogrisicolanden sterk verschillen. "Soms zijn het er 100, soms 10", maar Hofman heeft niet de indruk dat daar toeristen tussen zitten. Het zijn voornamelijk overstappende passagiers -daarvoor geldt de uitzondering ook- en soms Nederlanders die in het buitenland wonen, maar toch liever terugkomen. Met twee negatieve coronatestuitslagen op zak zijn zij gewoon welkom aan boord en terug in Nederland. Houdt de marechaussee veel reizigers tegen die ondanks het vliegverbod Nederland in willen? Vorige week hield de Koninklijke Marechaussee 40 reizigers tegen die Nederland niet in mochten. Maar daar zaten volgens Hofman geen Zuid-Amerikanen of Zuid-Afrikanen tussen. Die worden al in het land van vertrek door de luchtvaartmaatschappij geweigerd. Maatschappijen letten daar goed op, omdat zij dan zelf verantwoordelijk zijn voor de terugreis van de ongewenste passagier. Bovendien kunnen ze een boete krijgen. Het zijn vaak Britten die niet op de hoogte zijn van de Brexit-regels en niet meer zonder goede reden de Europese Unie in mogen. De marechaussee geeft elke week zo'n 30 tot 50 reizigers geen toegang tot Nederland. Hoe kunnen reizigers uit vliegverbodlanden de verspreiding van het virus helpen voorkomen? Voor bijna alle landen uit de wereld geldt dat je bij aankomst op Schiphol tot tien dagen in quarantaine moet. Er zijn uitzonderingen, zoals voor 'veilige landen' en de bemanningen van de vliegtuigen. De thuisisolatie mag worden gehalveerd als je je op dag 10 laat testen en geen corona blijkt te hebben. De quarantaineregel wordt massaal aan de laars gelapt, daarom moet de Tweede Kamer binnenkort zich buigen over een nieuwe wet van minister De Jonge van Volksgezondheid. Als de Kamer die wet goedkeurt, worden reizigers straks thuis gecontroleerd of ze zich wel aan de quarantaineplicht houden. De wet is er waarschijnlijk niet voor 1 mei. Op die dag verloopt -vooralsnog- het vliegverbod voor landen uit Midden- en Zuid-Amerika, en Zuid-Afrika.

Bekijk ook:
P2000 Nederland