menu

Online sinds 2002 112 & P2000 live
Pager update: 18:47:19

Bekijk ook:
P2000 Nederland

Ambulance naar de voor in Een

De melding kwam binnen op donderdagochtend rond 11:15 bij de ambulancepost. Deze melding werd verstuurd via het P2000 netwerk.

Op donderdagmiddag rond 14:03 is er gevraagd om ambulanceversterking bij de ambulancepost. Hulpdiensten zijn onderweg.

Een valt onder de P2000 Rotterdam-Rijnmond. De hulpdiensten in Een reageren onder meer op 112 meldingen die bij deze veiligheidsregio binnenkomen. 112 meldingen worden via het P2000 netwerk naar de juiste brandweer, ambulance en/of politie gestuurd.

Deze maand zijn er door ons 0 meldingen in Een gemeld.

Tijdlijn melding

112 Meldkamer - 15 april 2021

Melding komt bij meldkamer binnen.

Ambulance - 11:15:01

Meldkamer roept ambulance via P2000 netwerk op.

zutphen - 11:30

zutphen plaatst artikel: ""

schiphol - 13:19

schiphol plaatst artikel: "Vliegverbod Zuid-Amerika verlengd, maar waarom toch nog vluchten naar Schiphol?"

ijmond - 15:02

ijmond plaatst artikel: "Beruchte kooksfabriek 2 van Tata Steel per direct onder extra toezicht"

ijmond - 15:38

ijmond plaatst artikel: "Telstar gaat nu voor linkerrijtje"

ijmond - 16:56

ijmond plaatst artikel: "'Telstar-spits Glynor Plet is een contractaanbieding waard'"

ijmond - 17:08

ijmond plaatst artikel: "Klimaattop voor kinderen: "Ik zie zwarte rook van Tata Steel, dat is best wel jammer""

haarlemmermeer - 12:51

haarlemmermeer plaatst artikel: "Aalsmeerse feestweek kan doorgaan op normale manier: "We staan te trappelen""

Relevante nieuwsberichten

Vliegverbod Zuid-Amerika verlengd, maar waarom toch nog vluchten naar Schiphol?

Demissionair minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur heeft het vliegverbod voor landen uit Midden- en Zuid-Amerika, en Zuid-Afrika opnieuw verlengd. Door het vliegverbod voor passagiersvluchten tot 1 mei op te rekken, hoopt het kabinet de verspreiding van gevaarlijke coronavarianten in Nederland af te remmen. Toch landen er dagelijks vliegtuigen -met passagiers- uit die gebieden op Schiphol. Hoe kan er dan sprake zijn van een vliegverbod? NH Nieuws zocht het uit. Door luchtvaartverslaggever Doron Sajet Ondanks het vliegverbod landen er vandaag negen passagiersvluchten uit Midden- en Zuid-Amerika, en Zuid-Afrika op Schiphol. Bovendien komen er vijf vrachtvluchten aan uit Johannesburg, Sao Paolo, Bogota en Santiago. Veertien vluchten uit negen hoogrisicolanden op één dag, dat is toch geen vliegverbod? De Nederlandse overheid wil de verspreiding van alle mutaties van het coronavirus zoveel mogelijk beperken, maar zal de grenzen niet sluiten voor haar eigen bevolking. Daarom blijft het mogelijk voor passagiers met een Nederlands paspoort om vanuit de landen met een vliegverbod naar Schiphol te reizen. Ook voor medisch personeel, zeevarenden en de bemanning van de vliegtuigen geldt die uitzondering. Het vliegverbod geldt niet voor vrachtvluchten. Artikel gaat verder onder de foto. Zitten die vluchten dan ramvol met onverantwoordelijke toeristen die terugkeren naar Nederland? Mike Hofman, woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee, zegt dat de aantallen aan boord van vluchten vanuit hoogrisicolanden sterk verschillen. "Soms zijn het er 100, soms 10", maar Hofman heeft niet de indruk dat daar toeristen tussen zitten. Het zijn voornamelijk overstappende passagiers -daarvoor geldt de uitzondering ook- en soms Nederlanders die in het buitenland wonen, maar toch liever terugkomen. Met twee negatieve coronatestuitslagen op zak zijn zij gewoon welkom aan boord en terug in Nederland. Houdt de marechaussee veel reizigers tegen die ondanks het vliegverbod Nederland in willen? Vorige week hield de Koninklijke Marechaussee 40 reizigers tegen die Nederland niet in mochten. Maar daar zaten volgens Hofman geen Zuid-Amerikanen of Zuid-Afrikanen tussen. Die worden al in het land van vertrek door de luchtvaartmaatschappij geweigerd. Maatschappijen letten daar goed op, omdat zij dan zelf verantwoordelijk zijn voor de terugreis van de ongewenste passagier. Bovendien kunnen ze een boete krijgen. Het zijn vaak Britten die niet op de hoogte zijn van de Brexit-regels en niet meer zonder goede reden de Europese Unie in mogen. De marechaussee geeft elke week zo'n 30 tot 50 reizigers geen toegang tot Nederland. Hoe kunnen reizigers uit vliegverbodlanden de verspreiding van het virus helpen voorkomen? Voor bijna alle landen uit de wereld geldt dat je bij aankomst op Schiphol tot tien dagen in quarantaine moet. Er zijn uitzonderingen, zoals voor 'veilige landen' en de bemanningen van de vliegtuigen. De thuisisolatie mag worden gehalveerd als je je op dag 10 laat testen en geen corona blijkt te hebben. De quarantaineregel wordt massaal aan de laars gelapt, daarom moet de Tweede Kamer binnenkort zich buigen over een nieuwe wet van minister De Jonge van Volksgezondheid. Als de Kamer die wet goedkeurt, worden reizigers straks thuis gecontroleerd of ze zich wel aan de quarantaineplicht houden. De wet is er waarschijnlijk niet voor 1 mei. Op die dag verloopt -vooralsnog- het vliegverbod voor landen uit Midden- en Zuid-Amerika, en Zuid-Afrika.

Beruchte kooksfabriek 2 van Tata Steel per direct onder extra toezicht

De Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied gaat kooksfabriek 2 van Tata Steel extra controleren. De toezichthouder vindt dat Tata onvoldoende verbetering heeft laten zien in het verminderen van stankoverlast door de fabriek. Het komende half jaar gaat de omgevingsdienst daarom extra controles uitvoeren. In de kooksfabriek wordt uit kolen zogeheten cokes gemaakt, die nodig zijn voor het maken van ruwijzer. Bij dat proces komt onder meer methaan en teer vrij. Hierdoor komen er voor de omgeving ook geuren vrij, die Tata tot een minimum moet beperken. In de plannen van Tata om de overlast van de fabriek voor de omgeving te verminderen, staat onder meer het verminderen van stankoverlast op de agenda. Maar uit een analyse van de omgevingsdienst blijkt dat het aantal meldingen van stankoverlast sinds begin 2019 niet afneemt, maar toeneemt. 1.800 meldingen in één jaar Zo kwamen er in 2020 bijna 1.800 meldingen van geuroverlast binnen bij de milieudienst, voornamelijk uit Wijk aan Zee. "Het is aannemelijk dat de kooksfabriek 2 hier gezien de ligging, de meest voorkomende windrichting en de beschrijving van de hinder een aanzienlijke rol in speelt. Van Tata wordt verlangd dat het terugdringen van geuroverlast uit deze fabriek met stip op één komt te staan", meldt de omgevingsdienst. De locatie van de kooksfabriek 2 op het terrein van Tata Steel. Tekst gaat door onder de kaart: "Dit besluit komt niet ineens uit de lucht vallen, maar volgt op uitgebreid onderzoek en inspecties naar de verschillende aspecten van de Kooksfabrieken", zegt een woordvoerder van de Omgevingsdienst. Kooksfabriek 2 wordt door de Dorpsraad Wijk aan Zee al jaren als de grootste boosdoener gezien van de vele overlastklachten in de IJmond. Al sinds 2013 verzoekt de raad om de specifieke fabriek op het terrein van Tata te sluiten. "Deze fabriek, waar twee weken geleden nog een grote brand uitbrak, is versleten en lekt zeer zorgwekkende stoffen", zei Linda Valent van de raad gisteren nog tegen NH Nieuws. Toen de Dorpsraad gisteravond in een vraag-en-antwoordsessie van de provincie vroeg naar de kooksfabriek 2, zei gedeputeerde Jeroen Olthof (PvdA) van de provincie dat hij ook kooksfabriek 2 'zo snel mogelijk' wil sluiten. "Volgens mij is bij iedereen bekend dat kooksfabriek 2 een van de grote overlastgevers is." Een datum wilde hij er niet aan koppelen, er moet eerst een 'goed alternatief' voor Tata zijn. In de huidige plannen staat sluiting van de fabriek gepland in 2035. Tata Steel zegt in een reactie alle medewerking te verlenen aan de toezichthouders en met de Omgevingsdienst in overleg te gaan over de aankondiging van het verscherpte toezicht. De fabriek zegt zich te houden aan de afspraken die in de zogenoemde roadmap zijn aangekondigd om overlast terug te dringen. Een nieuw afzuigsysteem moet er bijvoorbeeld voor gaan zorgen dat de kooksfabriek 2 voor minder overlast zal zorgen. "Verder loopt het project om ovenwanden en deuren te vervangen onverminderd door", laat een woordvoerder van Tata weten. Sluiting van de specifieke fabriek is volgens Tata "nu niet aan de orde".

Telstar gaat nu voor linkerrijtje

Nu het zo goed als onmogelijk is voor Telstar om dit jaar play-offs te spelen, willen ze in Velsen-Zuid dit seizoen in het linkerrijtje eindigen. "Wij vinden dat wij daar thuishoren. Dan moeten wij punten gaan verzamelen", aldus trainer Andries Jonker.  Vrijdag moeten er dus punten gepakt gaan worden. Dan speelt Telstar thuis tegen Excelsior. Telstar staat twaalfde en wil het aan het einde van het seizoen dus in het linkerrijtje eindigen. Dan moet de ploeg van Andries Jonker na 38 speelrondes in de top tien staan. "Kwalitatief horen wij in het linkerrijtje. Als je dat vindt dan moet je dat ook bevestigen na 38 wedstrijden. Dan moeten wij nog een aantal keer punten  halen." Frank Korpershoek is zeker niet van de partij en de kans is ook groot dat Daniel Adshead niet inzetbaar is. Glynor Plet en Vincent Regeling sloegen de afsluitende training over, maar Plet laat weten dat hij tegen Excelsior kan spelen. "Ik denk wel dat ik kan spelen. Soms heb je kleine pijntjes en dan kan het geen kwaad om een training over te slaan." Anass Najah is een twijfelgeval. Yaël Liesdek komt dit seizoen niet meer in actie. Het duel tussen Telstar en Excelsior is vrijdag live te horen bij NH Sport. De radio-uitzending begint om 19.00 uur; de aftrap is een uur later. Leo Giovannangelo doet verslag.

Klimaattop voor kinderen: "Ik zie zwarte rook van Tata Steel, dat is best wel jammer"

In Velsen is donderdag de landelijke klimaattop voor kinderen gehouden. Epicentrum was de raadszaal van de gemeente. Van daaruit werd digitaal verbinding gelegd met 23 Nederlandse scholen. Die hebben zich de laatste weken op verzoek van het Klimaatverbond  Nederland suf geprakkiseerd over plannen waarmee de opwarming van de aarde een halt kan worden toegeroepen. De beste ideeën worden voorgelegd aan de ministers die er over gaan.    Groep 7 van de Jan Campert School uit Driehuis was één van de basisscholen die meedeed aan de digitale sessie waaraan vanuit de raadszaal wethouder Sebastian Dinjens (o.a. milieu en jeugd) één van de gesprekspartners was. "Wij vinden het belangrijk kinderen een stem te geven", aldus de wethouder. "En niet alleen vandaag. Het is belangrijk dat het terecht komt bij de mensen die de beslissingen nemen. We hebben de voorzitter van de Tweede Kamer gevraagd het echt daar te mogen aanbieden, zodat het parlement verdere stappen kan zetten." Jan Campert School De kinderen spraken de hele dag over de ingediende plannen, net als 'in het echt.' Wart van groep zeven van de Jan Campert School hoopt dat zijn suggestie voor meer groen op pleinen en daken het haalt. "Ik wil minder tegels", zei hij. Dit groene plan moest onder andere concurreren met groene vervoersplannen zoals elektrische auto's en vliegtuigen. Myrthe vindt schone lucht belangrijk. "Ik woon  in IJmuiden tegenover Tata Steel. Als ik in de tuin speel zie ik allemaal zwarte troep en dat is wel jammer. Er is maar één aarde en als die verdwijnt, hebben we niks meer."

'Telstar-spits Glynor Plet is een contractaanbieding waard'

Als het aan Telstar-trainer Andries Jonker ligt, blijft spits Glynor Plet in Velsen-Zuid. "De man schiet zoveel ballen in de goal. Dat is een contractaanbieding waard", aldus Jonker. Plet scoorde dit seizoen al achttien keer voor Telstar en is een vast waarde in het team van Andries Jonker. De trainer hoopt dat Plet dus bij Telstar blijft. Zelf houdt hij alle opties open. "Mijn contract loopt af. Ik denk dat de club tevreden is. De toekomst zal uitwijzen wat er gaat gebeuren." Tekst gaat verder onder de video Buitenland? De spits is bezig aan zijn tweede periode bij Telstar. Plet speelde ook in België, Israël en Turkije. In dat laatste land had hij een zeer moeizame periode. Toch sluit de voetballer een buitenlands avontuur niet uit. "Ik sta overal voor open. Ik ga niet zomaar naar het buitenland. Alles moet dan wel kloppen." Plet verwacht dat hij pas na dit seizoen een knoop doorhakt over zijn toekomst. Vrijdagavond speelt de aanvaller met Telstar tegen Excelsior. Dat duel begint om 20.00 uur en kun je rechstreeks op de radio volgen bij NH Sport. Leo Giovannangelo doet verslag vanuit Velsen-Zuid.

Aalsmeerse feestweek kan doorgaan op normale manier: "We staan te trappelen"

Feestweek Aalsmeer heeft aangekondigd dit jaar de festiviteiten in september door te laten gaan. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de programmering voor de feesttent en de organisatie van vuurwerkshow 'Vuur en Licht op het water'. Ook de pramenrace wordt dit jaar weer gevaren op de Aalsmeerse wateren. Vorig jaar werd de feestweek afgeblazen en werd als troost de watertoren aan de Westeinderplassen in het dorp verlicht in de kleuren van de Aalsmeerse vlag. Dit jaar zijn de plannen weer groots, zoals vanouds: René Martijn, voorzitter van Feestweek Aalsmeer, verwacht dat er in september dit jaar weer veel meer mogelijk is.  René kan niet wachten om weer een volle feesttent te zien. "Alle vrijwilligers en het bestuur staan te trappelen om aan de slag te gaan. De tent is besteld en alles wat daar bij hoort. We zijn nu allemaal overleggen aan het voeren met leveranciers zodat we alles rond krijgen voor het najaar." Line-up Over de artiesten die op zullen treden wil de organisator nog niks loslaten. "Het programma was vorig jaar al klaar en dat hebben we door kunnen schuiven naar dit jaar. Dat betekent dat op een enkeling na dezelfde line-up te zien zal zijn die vorig jaar in de feesttent zou staan." Inwoner van Aalsmeer Gerard Joling heeft ook heel wat keren in de feesttent opgetreden, maar of de Aalsmeerder ook dit jaar op het podium te zien is blijft nog even geheim. "Ik kan nu nog geen namen verklappen maar het zal niet heel lang meer duren voordat we dat wel kunnen doen." Vrees voor het feit dat de feestweek wellicht alsnog afgeblazen moet worden heeft organisator René niet. "Daar gaan we niet van uit en daar willen we ook niet over nadenken. Wij gaan ervan uit dat iedereen die dat wil vóór de feestweek is gevaccineerd voor de feestweek. Of we een testbeleid gaan voeren voor toegang tijdens de feestweek weten we nog niet." Mocht dit 'doemscenario', zoals René het zelf noemt, toch werkelijkheid worden, zal de organisatie geen schade oplopen. "Ook omdat de overheid allerlei fondsen in het leven heeft geroepen waar we uit kunnen putten, in dat geval."

Bekijk ook:
P2000 Nederland